szombat, augusztus 11, 2007

Két receptből egy harmadik


Gondolom, hogy akik egy kicsit is kreatívnak tartjuk magunkat a főzésben, hagyjuk magunkat a megtapasztalt élményeink által inspirálni, ám a sok ötletet összegyúrva, a saját ízlésünkre formálva, a megszületett új ételben az egyes hatások sokszor már alig kimutathatóak.
Ám a mi mai ebédünk egyértelműen levezethető két bloggertársam egy-egy posztjából.

Készítettem már hasonlót, Chili&Vanília receptje nyomán. Ő a krumplipürébe karamellizált hagymát és körtét, valamint rukolát kever. Mivel nálunk a pürének éppen nem volt mit körítenie, ezért úgy módosítottam az ételt, hogy a körtét szeletekben serpenyőben sütöttem meg, és mivel éppen volt egy kis kéksajt is – a körte nagy barátja –, olvasztottam egy keveset a körteszeletekre.

Fűszeres Eszter utolsó VKF!-re készült pályaműve felidézte bennem ezt az emléket, és nagyon megtetszett az, ahogyan ő a körtét elkészíti. Semmi fakszni, be a sütőbe, ezek a nekem való receptek. Sőt, én nem is blansíroztam a körtéket sütés előtt (nem vagyok nagy blansírozós…), gondoltam, elég lesz fólia alatt megpárolni kicsit a fehérbor gőzében, nem is tévedtem –a körte éppen eléggé megpuhult de nem esett szét.

Ugyan vizuálisan nem egy túl izgató étel, de az ízek harmóniája lenyűgőző, vegetárius vendégek előtt lehet vele villantani. Szerintem húsevők előtt is, de ők kaphatnak mellé egy szelet natúr csirkemellet is.

Körte kéksajttal, mellé krumplipüré karamellizált hagymával és rukolával

2 nagy krumpli
diónyi vaj
szerecsendió

1 nagy fej hagyma
olaj
1 kanál méz
2 marék rukola
3 körte
0,5 dl fehérbor
5 dkg márványsajt
egy marék durvára tört dió

A krumplit meghámozom, apró kockákra vágom. Annyi enyhén sós vízben, ami ellepi, felteszem főni. A körtéket félbevágom, a magházát kikanyarítom. Sütőtálba teszem a körtéket, aláöntöm a bort, befedem alufóliával és beteszem a sütőbe 10-15 percre. Közben a hagymát nem túl apró kockára vágom és olajon elkezdem sütni. Mikor kezd barnulni, rácsorgatom a mézet és karamellizálom, vigyázva, hogy meg ne égjen. Eddigre a körte már kicsit megpuhult, ráteszem a sajtot, megszórom a dióval és visszateszem a sütőbe, már fólia nélkül. Elkészítem a krumplipürét. A puhára főtt krumpliról leöntöm a vízet (de nem a mosogatóba), összetöröm, robotgéppel habosra keverem. Forró tejjel és vajjal kellene kikeverni, de éppen nem volt tej, ezért a krumpli főzőlevével állítottam be a püré állagát. Kevés reszelt szerecsendióval fűszerezem, majd a kész pürébe belekeverem a karamellizált hagymát és a megtisztított, felaprított rukolát. A fűszeres krumplipürét a sajtos körtékkel tálalom.
2 adag


Főkóstolóm kommentárja:
„A körte meg a sajt nem jön össze igazán. Vagy körtét eszem, vagy sajtot. Amikor szeletben sütötted a körtét, harmonikusabb volt.”
Tanulság: oda kell figyelni a sajteloszlásra. Legközelebb jobban elterítem a sajtot a körte felületén.




Nincsenek megjegyzések:

 

blogger templates | Make Money Online