vasárnap, április 26, 2009

Medvehagymás lasagne

Még egy recept a medvehagyma-szezon végére. Roppant egyszerű, ahogy összeszámolom, 5 hozzávalóból készül, és ebben benne van már a sütőtál kikenéséhez használt olaj is.
Mivel a tésztalapok közé kent tölteléket krémesnek képzeltem, ezért a medvehagymát megpároltam és leturmixoltam a túróval, az íze így is elég intenzív. A tetejére egszerűen csak tejfölt kentem, az alatta lévő medvehagyma-levelektől nagyon kellemeses fűszeres ízűre sült.
Fagyasztott medvehagymából is el lehet készíteni.


Medvehagymás lasagne

1 nagy csomag medvehagyma
40-50 dkg tehéntúró
6-7 lap lasagne (száraztészta)
2 dl tejföl
kevés olaj

A medvehagymát megmosom, 8-10 kisebb, szép levél kivételével felcsíkozom (különben nehéz lesz turmixolni) és annyi vízzel, amennyi a leveleken maradt, alacsony lángon, fedő alatt megpárolom. Kicsit hűlni hagyom, de nem csöpögtetem le a nedvességét, hozzáadom a túrót és botmixerrel áttöröm, krémmé dolgozom, sózom. Kicsit nedvesnek kell lennie, hogy a száraztészta meg tudjon főni benne.
Előmelegítem a sütőt. A kiolajozott sütőtálba rétegezem a túrókrémmel vastagon és figyelmesen megkent tésztalapokat (a tészta szélét is fedje a töltelék!). Mikor a krém elfogyott, a legfölső tésztalapot megkenem tejföllel, a félretett levelekkel kirakom, majd arra rákenem az összes tejfölt, hagyva, hogy lecsorogjon a rakott tészta oldalán.
25-30 perc alatt átsütöm.
2-3 adag

Nincsenek megjegyzések:

 

blogger templates | Make Money Online