vasárnap, május 24, 2009

Sóska, köles

Egészséges, aktuális. A köles-rizottó ötletét tavaly olvastam egy olasz lapban, sajnos nem találtam meg az eredeti receptet, de ha jól emlékszem, ott zöldfűszerekkel készült. Nekem meg éppen sóskám volt. A kép egy éve készült, de ma újrafőztem (már ahogy emlékeztem rá).
Nem kell tartani a sóskától, csak nagyon enyhén, alig savanykás, a citromhéj viszont nagyon sokat dob rajta.



Kölesrizottó sóskával

20 dkg köles
diónyi vaj
1 evőkanál olívaolaj
3 szép szál újhagyma
1 gerezd fokhagyma
2 nagy marék (8-10 dkg) sóska
0,5 dl fehérbor
6 dl zöldségalaplé
2-3 dkg reszelt parmezán
citromhéj

A vaj felét összeolvasztom a olajjal, megpárolom rajta a zöldjével együtt felkarikázott újhagymát, majd a fokhagymát is. Ráteszem a kölest, jól átforgatom az olajon, majd rálocsolom a bort. Ha az alkohol elpárolgott, a melegen tartott zöldséglevest merőkanalanként adagolva, gyakran kevergetve kb. 20 perc alatt puhára főzöm a kölest. Egy keveset félretéve a tálaláshoz, hozzáadom a vékonyan felcsíkozott sóskát. Elzárom alatta a lángot, belereszelek egy kevés citromhéjat, a maradék vajat és a parmezánt belekeverem, pár percig fedő alatt pihentetem.
Nyers sóskacsíkokkal és frissen hántott citromhéjjal megszórva tálalom.
2 adag

Nincsenek megjegyzések:

 

blogger templates | Make Money Online