csütörtök, július 19, 2007

Folytatódik a kánikula…

...én meg folytatom a vadulást fagyi-fronton. Este pattant ki az isteni szikra az agyamból, egész izgatott lettem tőle, alig tudtam elaludni. Aztán mikor másnap reggel nekiálltam, a férjem átsuhanva a konyhán, lazán odavettete: „Mi az, sóskafagyit csinálsz? Gondoltam, hogy fagyi lesz belőle, mi más.”
Kóstolás után SMS-ben értékelte: „KIRÁLY! Te, nem kéne ezt szabadalmaztatnunk?”

Kár, hogy a sóskából szinte csak főzeléket vagy krémlevest készítünk. Nem mintha az nem lehetne finom, de közkonyhán soha nem merem megkóstolni. Mivel a sóska savanyú, sokan azt gondolják, cukor is kell bele, szerintem ezzel annyira természetellenes lesz az íze, hogy nem bírom megenni. A családomban szerencsére mindenki cukor nélkül készíti, szerintem egy kis tejfölös habaráson kívül más nem is kell bele. Esetleg még az asztalon külön plusz tejföl, ízlés szerint, ahogy a nagymamám tálalta, imádtam kevergetni a fehér-zöld márványos főzeléket, meg szerettem, hogy különösen krémes lett az íze. Vagy fokhagyma, édesanyám egyszer összetévesztette a fagyasztott spenóttal és jó fokhagymásan főzte meg. Ismétlést követeltünk. :)

Ritkán főzöm meg a sóskát, inkább salátába teszem, de a hőségriadó alatt annyira kézenfekvőnek tűnt, hogy fagyi legyen belőle. Ráadásul a hétvégi bevásárlásból maradt egy nagy doboz tejfölöm is – a joghurtot ehhez már túl savanyúnak gondolom –, nem volt kétség, ismét elő a fagyigéppel!


Sóskafagyi

3 marék friss sóska
5dl tejföl
(beleöntöttem 1 dl maradék főzőtejszínt is, de ez egyáltalán nem kihagyhatatlan)

A sóskát megtisztítottam, nagyjából fölcsíkoztam és gyorsan leforráztam és lehűtöttem. Botmixerrel összezúztam. Belekevertem a tejfölbe, majd az fagyigépemre bíztam.
Kellemesen savanykás, nagyon üdítő, igazi forróságra való – nem édes – finomság.

4 megjegyzés:

Lilahangya írta...

Hű, ez tök jó! Most már én is szinte nap mint nap járatom a masinát, ld. a termékeket a blogomon:
http://lilahangya.blogspot.com

Zsuzsa írta...

A végén csak elkészül a pörköltfagyi is, már látom! :)

A családból a sóskát rajtam kívül senki sem eszi meg, de magamnak én is így készítem, sóska, só, tejföl. Esetleg kivételes alkalmakkor egy tojássárgája. (Eddig azt hittem, hogy ufó vagyok, hogy nem teszek bele cukrot, de most kicsit megnyugodtam :))

Névtelen írta...

Hát ez nagyon durva!:)) A kép nagyon csábító, de nem tudom elképzelni, milyen lehet az íze.

Rossamela írta...

Zsuzsa, pörköltfagyi nem lesz! :) Az nem hűsítene.
Egyáltalán nem vagy ufó (érdekes, ez a húgomék szóhasználata is), szerintem cukros sóskát enni, na az az ufóság, brrrr...

Kicsi Vú, nem nehéz elképzelni. Savanyú sóska és krémes tejföl. Sosem kóstoltál még sóskát magában?

 

blogger templates | Make Money Online