hétfő, december 17, 2007

VKF! XI. utózönge – kávéhab csokicsészében

Jómúltkorában végre én is meglátogattam a Csokiboltos Csokiboltját, és egyéb nélkülözhetetlen csokoládék mellett bevásároltam jópár csokiból öntött kávéscsészét. (Ebből a csokicsészéből kérek hatot. Nem is, nyolcat. Legyen tíz, még a végén nem kapok, ha szükségem lesz rá!)

Magától értetődik, hogy ebben kávé ízű krémet vagy habot kell tálalni. Legegyszerűbb lenne kávéval ízesített tejszínhabot, esetleg kis zselatinnal megkötve, vagy csokoládémousse mintájára kávéval ízesített, fehércsoki alapú habot. De se tejszín, se fehércsoki nem volt itthon, és ebben a hidegben-hóban-fagyban az orromat kidugni sem volt kedvem a lakásból. Valahogy felrémlett Ági citromhabja, amiben ugyan van tejszín, de Mammától tudjuk, hogy a csokihabba sem kell tejszín, gondoltam, jó lesz ez csupa tojásból. Jó is lett volna, ha nem rontottam volna el tegnap (ezt is), azzal, hogy megfőtt a tojáshabom. De ma már tökéletes lett.

Ezt szeretném is feltálalni a karácsonyi vacsora végén. Nagyon látványos, könnyű, kicsi kis semmiség, nem egy masszív desszert, de egy sokfogásos vacsora végén már úgysem biztos, hogy vastag szelet tortákat kívánunk még. Pláne, ha halmokban áll az aprósüti meg a bejgli…


Kávéhab csokicsészében

3 db kicsi csokicsésze
1 tojás
1 szűk evőkanál barnacukor
nagy csipet őrölt kardamom (opcionális)
1 adag erős presszókávé, legföljebb langyosan

A tojás szétválasztom, a fehérjéből kemény habot verek. A sárgáját a cukorral és a kardamommal habosra keverem. Vékony sugárban hozzáadom a kávét, gőz fölött, folyamatosan keverve besűrítem. Ha a krém kihűlt, összevegyítem a tojáshabbal.
A csészékbe kanalazva szervírozom.
3 apró adag

Nincsenek megjegyzések:

 

blogger templates | Make Money Online