csütörtök, június 04, 2009

De miért nem eszünk karalábét?

Ez jutott eszembe, mikor a zöldségespulton megláttam a gyönyörű halványzöld karalábékat. Valahogy kimaradt ez nálunk, pedig a zsenge karalábé nyersen is finom csemege, sőt, így a leghasznosabb testünk számára: vértisztító, légúttisztító, sebgyógyító, immunerősítő hatású. Minél fiatalabb, annál nagyobb a vitamin- és az ásványtartalma, akkor a legértékesebb, ha kisebb, mint az öklünk. Most, hogy elolvastam, mennyire egészséges, el is határoztam, legközelebb saláta lesz belőle.

Ma viszont a kaporhoz kerestem valami főzeléknekvalót. Tök és cukkini még nincs, újkrumpli már volt, mi legyen?
Pedig nem vagyok nagy főzelékrajongó, már ami a "klasszikus" főzelékeket jelenti. Nem szeretem a ronggyá főzött zöldséget vastag csirizben, közkonyhákon pedig csak ilyesmivel találkozni, húsnemevőként az egyetemi menzán ment el teljesen a kedvem tőle. Otthon persze más: ha anyámnál vagy a húgomnál eszünk krumplifőzeléket, meg is kérdezi az uram: te ilyet miért nem főzöl?

Tényleg, miért nem főzök? Pedig jó ideje tervezek egy főzelék-sorozatot, aktuális zöldségekből, amelyekben a zöldség dominál és nem a liszt, a töménytelen bors helyett pedig friss zöldfűszer, kömény, koriander, mustármag, lepkeszegmag, szegfűbors fűszerezi ételt.

Úgy éreztem, a kaporhoz jó lesz a karalábé. Csak vajon megpárolva is érdemes megkóstolni (majdnem el is kóstolgattam), de egy gyenge tejfölös habarás sem rontott rajta és a kapor is nagyon passzol hozzá.


Kapros karalábéfőzelék

3 zsenge karalábé
diónyi vaj
2 dl tejföl
1 evőkanál (barna)rizsliszt
2 dl víz
1 kis csokor kapor
A karalábét leveleivel együtt megmosom, héjastul vékonyan fölszeletelem. A vajon röviden, nem több, mint 5-8 perc alatt megpárolom, nem baj, ha ici-picit megkaramellizálódik itt-ott. Beleteszem a karalábé összevágott leveleit is.
A tejfölt a rizsliszttel és a vízzel simára keverem, a karalábéra öntöm, egy pillanat alatt összeforralom, leveszem a tűzről és hozzáadom a finomra vágott kaprot.
2-3 adag

Nincsenek megjegyzések:

 

blogger templates | Make Money Online