vasárnap, június 28, 2009

A Nagy Vegetáriánus Kihívás

Mivel a Nagy Vegetáriánus Kihívás napját a Krisna-hívő Hémangi hirdette meg, annyivel nehezítette a feladatot, hogy a húson és halon kívül a tojást, a hagymaféléket, a gombát és az alkoholt is mellőznünk kellett.
Húst nagyon ritkán eszem, a többiről is könnyedén lemondunk, nem aggódtam miatta, hogyan fogom megoldani a feladatot, ihletadónak mégis a előkaptam az egyik régi kedvencemet, az "Indiai vegetáriánus konyha (alcíme: Itthon is könnyen elkészíthető eredeti vaisnava receptek)" könyvemet.
Indiában a fő fehérjeforrás a dahl-nak nevezett sokféle lencse és borsóféle, ezeket eszik főétkezésekre rizzsel vagy kenyérfélével. Nagy kedvencem a csicseriborsó, de a hosszú áztatási és főzési idő miatt hamarabb kellett volna előkészülnöm. Ráadásul nekem az áztatással megpuhított csicseriborsót még nem sikerült péppé törnöm, ezért inkább lisztet őröltem a száraz borsóból, abból kevertem a palacsintatésztát.
A csípős-fűszeres paradicsomcsatninál is többé-kevésbé betartottam a könyv receptjét, de a másik két étel már saját ötlet. Tovább kísérleteztem a ropogós újkrumplival, jóval karcsúbb hasábokra vágva sütöttem ki, kevés olajat használva, ezúttal garam masalában forgattam meg, nagyon finom illat lengte be a lakást, míg sült.
A választék kedvéért hűsítő zöldséges-joghurtos fogásnak fodormenta és citromfű került az uborkasalátába.



Dahlpalacsinta

2 dl barnarizsliszt
1 dl csicseriborsóliszt
1 dl joghurt
1/4 mokkáskanál cayenne bors
a sütéshez olaj
A hozzávalókat annyi (kb. 1 dl) vízzel, hogy sűrű palacsintatésztát kapjak, összekeverem, egy órát állni hagyom. Vékonyan kiolajozott serpenyőben apró palacsintákat sütök belőle (kb. 1/2 dl tésztából készül egy darab).


Paradicsomcsatni

1 evőkanál olaj
1 mokkáskanál chilipehely
3 cm-es darabka gyömbér finomra reszelve
1 mokkáskanál mustármag
2 doboz (2 x 400 g) hámozott paradicsom

A felforrósított olajon megfutattom a chilipelyhet, a gyömbért és a mustármagot. Mikor a mustármag pattogni kezd, hozzáadom a paradicsomot és az egészet sűrűre főzöm.


Fűszeres gyufaburgonya

60 dkg (új)krumpli
1 evőkanál mogyoróolaj
1 teáskanál garam masala


A krumplit alaposan megmosom, megsikálom, de nem hámozom meg, megszárítom, 4 mm széles hasábokra vágom. A krumpli összeforgatom az olajjal és a garam masalával, sütőpapírral bélelt tepsiben szétterítem, lehetőleg egy rétegben. Kb. 30 perc alatt sütőben megsütöm, közben néha megforgatom.


Mentás-citromfüves joghurtos uborka

1 kígyóuborka
4 dl sűrű joghurt
egy csokor fodormenta
1 csokor citromfű

Az uborkát fél centis kockákra, a zöldfűszereket apróra vágom, az egészet összekeverem a joghurttal, behűtöm.

2 megjegyzés:

Renata Kalman írta...

szia!
Nagyon tetszik, főleg a dahlpalacsinta!

A csicseri külön elbánást igényel, ha áztatom is több órás főzés előzi meg mondjuk a falafelkészítést...

Vegavarázs írta...

Ínycsiklandó a menü és szépek a fotók!

 

blogger templates | Make Money Online