hétfő, június 15, 2009

Alig főzök


Ez itt, kérem, az ebédesdobozom. Ma reggel, mivel a zöldborsót már tegnap délután, szedés után azonnal megtisztítottam - főleg azért, hogy a borsóhüvelyt Rozinak adhassam - 5 perc munkával készült az ebédem.
A zsenge zöldborsót - már ha nem eszem meg az egészet szedés vagy fejtés közben - leggyakrabban így készítem el: újhagyma és menta, kis citrom és kész, nagyon szeretjük így egytálételként. Múltkor viszont annyira kevés volt a borsóm, hogy valamivel ki kellett pótolnom, hogy elég legyen ebédre, így kaptam elő a kuszkuszt, mert ez még a bulgurnál is gyorsabban elkészül.
Mivel ma újhagyma nem volt itthon, helyette új fokhagymát tettem bele, mindkettővel talán még jobb lenne.

A kuszkusz jóval kifinomultabb elkészítéséről itt.

Kuszkusz mentás zöldborsóval

10-15 dkg kuszkusz
10 dkg kifejtett zsenge zöldborsó
2 szál újhagyma és/vagy 2 kicsi gerezd zsenge fokhagyma
3-4 ág menta
1 kanál olaj
1/2 citrom leve
A kuszkuszt azonos térfogatú sós vízzel leforrázom.
Az olajon megfuttatom a felaprított zöldhagymát és/vagy a fokhagymát, rádobom a zöldborsót. Azt is éppen csak megforgatom a forró olajon, nem kell komolyan megpárolni, 1-2 perc az egész. Ha levettem a tűzről, hozzáadom a felaprított mentát és ízlés szerint citromot facsarok rá.
A kuszkuszt 5 perc állás után fellazítom, összekeverem a borsóval.
1-1,5 adag

Nincsenek megjegyzések:

 

blogger templates | Make Money Online