szombat, november 07, 2009

Villámgyors villantós

Én csak kettőnket kényeztettem ezzel meg egy-egy pohár fehérborral, de lehet vendégeket is elkápráztatni ezzel a pofonegyszerű és szupergyors finomsággal. Mivel a leveles tésztát sajnos – még – nem én készítem, a legnagyobb munka vele a bevásárlás.
(A konyhában teljesen kezdő pasik is könnyedén megbirkóznak vele és csajozáshoz tuti siker!)



Datolyaszilva kecskesajttal, leveles tészta keretben

1 csomag (275 g) konyhakész, kinyújtott leveles tészta
1 datolyaszilva (vagy füge, eper, körte, paradicsom, stb. - mikor mi van)
15 dkg kecskesajt (vagy más, karakteres ízű lágy sajt: kékpenészes, feta, camembert, stb.)
rukola
1 felvert tojás a tészta megkenéséhez

A levelestésztát 6 négyzetre vágom. A négyzeteket a rajzolt módon bevágom, a bemetszett, "szabad" széleket az átlóra tükrözve, a szemközti csúcshoz igyazítom, így alakul ki a nagy képen is látható forma. A tésztát lekenem tojással, a közepét megszurkálom. Sütőpapírral bélelt tepsin 10 percre beteszem az előmelegített sütőbe.
A datolyaszilvát 2-3 mm vastag szeletekre vágom. Minden tésztakeretbe teszek egy-egy datolyaszilva-szeletet, pár szál rukolát és a tetejére a sajtszeleteket. További 10 perc alatt készre sütöm.
Rukolával megszórva kínálom.

3 megjegyzés:

lúdanyó írta...

Kicsit nehezen, de megértettem a hajtogatást :)
És ráadásul minden van itthon hozzá!

Rossamela írta...

Pedig nagyon igyekeztem minél érthetőbben leírni! Most jobb?
Minden van otthon Nálad - nem rossz!

lúdanyó írta...

Kösz, a nyilak sokat segítenek :)
A minden az alternatívákkal együtt értendő :)

 

blogger templates | Make Money Online