hétfő, november 30, 2009

VKF! XXX. - Karácsonyi ajándék a konyhából

Gyorsan-gyorsan becsúszok még az ehavi VKF! fordulójára, de kérem, én készültem: az idevágó posztot már tavaly megírtam. A tavalyelőtti ajándékokat mutattam ott meg, de tartok tőle, hogy ez így nem érvényes, írok újat.
Az idei ajándékokról semmiképpen sem árulok el még apró részleteket sem, a fenti képek tavaly készültek. Az utolsó pillanatban, mint ahogy maga az ajándék is, de jól meg kellett előre tervezni.
A fő attrakciót jelentő hozzávalót ugyanis nem könnyű beszerezni, szarvasgomba nem kapható minden sarki boltban. A tervem az volt, hogy elkészítem Zsuzsa truffle truffle receptjét, és olyan szerencsés voltam, hogy neki köszönhetően a jó előre leegyeztetett téli szarvasgomba mellett fehér szarvasgombához hozzájutottam, így csavartam egyet a dolgon: a trüffeleket két színben és két ízben készítettem el.
Ami még fontos: érdemes a trüffeleket egyesével fóliába csomagolni, mert a szarvasgomba aromája gyorsan elillan!

Fekete és fehér szarvasgombás trüffel

20 dkg magas kakaótartalmú étcsokoládé (vanília ill. etil-vanilin nélküli biocsokoládét használtam)
2 dl tejszín
egy (6-8 g) téli szarvasgomba
keserű kakaópor

25 dkg fehércsokoládé
1,5 dl tejszín
egy kisebb darab (4 g) fehér szarvasgomba

A tejszínt és a darabokra tört csokoládét gőz fölött összeolvasztom, ha egynemű, sűrű masszává vált, hagyom kicsit visszahűlni és belereszelem a szarvasgombát. Lapos tálban, lefedve, egy éjszakára beteszem a hűtőbe. Ha megdermedt a massza, gyors mozdulatokkal golyókat kerekítek belőle, kakaóporba forgatom őket.

A fehércsokiból 6-8 dkg-ot finomra reszelek, a többit összeolvasztom a tejszínnel, a továbbiakban a fentebb leírtak szerint járok el. Kakaópor helyett csokireszelékbe forgatom a golyócskákat.
A trüffeleket egyesével fóliába csomagolom, hűtőben tárolom.

Nincsenek megjegyzések:

 

blogger templates | Make Money Online