hétfő, június 23, 2008

Tintahalas tagliatelle

Erre a látványos tésztára régen készültem, vártam az alkalmat, hogy friss tintahallal, rákkal készíthessem. (Rövidtávon sem ez lesz az egyetlen garnélás recept, mert mostanában, szombatonként útbaejtem a Nagycsarnokot, és az egész heti viszontagságok után megvigasztalom magamat némi friss tengeri herkentyűvel.)
A tintahal-tintát még a nyaralásból hoztam, de az Ázsia-boltban is láttam. A tésztát durumlisztből, de tojással gyúrtam, a gyári száraztészta összetevői is ezek. A fekete tészta élénk színű rávalókat kíván, meg persze fehér tintahalkarikákat, de ettem már "csak" filézett hallal, paradicsommal és bazsalikommal is.


Tintahalas-garnélás tagliatelle

A tésztához:
12 dkg durumliszt
1 nagy tojás
1 adag (4 g) tintahal-tinta
3-4 evőkanál víz

A tésztára:
2 evőkanál olívaolaj
2 gerezd fokhagyma
15-20 dkg garnélafarok
3 tintahal
½ dl fehérbor
20 dkg koktélparadicsom
néhány szál bazsalikom

A lisztből, tojásból és a tintából tésztát gyúrok. Mivel a durumliszt több nedvességet köt meg, némi vizet is kell hozzáadni, ezt úgy tettem, hogy a tinta tasakját öblítettem ki vele, igyekeztem a tinta minden cseppjét hasznosítani. A simára gyúrt tésztából gombócot formázok, fóliába csomagolom és egy órácskára beteszem a hűtőben pihentetni. (Nagyon mókás, olyan mintha fekete gyurmagolyó lenne.)
A tésztalabdát negyedekre vágom, tésztagéppel vékonyra nyújtom, majd metéltre vágom. Lisztezett tálcán szétterítem.
A garnélafarkakat a páncéljuktól megtisztítom (de a páncélt nem dobom ki, alaplevet főzök belőle, rizottóhoz pl. nagyon jó lesz). A tintahalat is megtisztítom, felkarikázom.
Vizet forralok a tésztának, és mielőtt beledobnám a tésztát, akkor kezdem el a tésztáravaló főzését. Széles serpenyőben olívaolajat hevítek, beledobom a kés lapjával összezúzott, földarabolt fokhagymát, kicsit megfuttatom, és teszem is bele a garnélát, majd a tintahalat. Meglocsolom a fehérborral, hozzáadom a felezett koktélparadicsomot.
1-2 perc alatt kész is, közben a tészta is megfő. A tésztát szűrőkanállal átemelem a serpenyőbe, összeforgatom a raguval, beletépkedem a bazsalikomleveleket.
Azonnal tálalom, egy pohár finom fehérborral.
2 adag

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jaj, de gyönyörű! Annyira szeretek mindent, ami tintahal tintával készül. Nagyon sépci íze van. De attól tartok lustaságom okán én maradok a bóti, előre színezett tésztánál.

Dolce Vita írta...

Jajj, de guszta, gondolom zseniális volt az íze is.
Nálunk is állandó program a szombati friss hal beszerzés : )

Ági!
Készítsd el risottónak, akkor nem kell tésztátgyúrni, de ha idén is Téged húzlak karácsonykor, akkor ilyet gyúrok majd : ))

Névtelen írta...

Elteszem a receptet a nyári vakációra!

Kiskukta írta...

Nagyon szép! És köszi az infót!

 

blogger templates | Make Money Online