vasárnap, június 22, 2008

Ünnep volt. Főztem.

Az elmúlt blogmentes időszakban nemcsak hogy nem dokumentáltam, de főzni is csak alig főztem. Hétközben szálloda, étterem, hétvégén pedig inkább az alvásra koncentrálok, ami eleve kizárja, hogy korán reggel, üdén-frissen a piacon kezdjem a napot, vagy ha mégis, túl sok energiám nem volt mostanában az alkotásra, inkább a jól bevált, egyszerűen és főleg gyorsan elkészíthető ételeket ettük. Persze nem maradt ki idén sem a spárga, az újkrumpli és a zsenge zöldborsó, de nem olyan gyakorisággal, ahogy én szeretném.
Május közepén ünnep volt. Olyan ünnep, amikor étteremben szoktunk vacsorázni: házassági évforduló. Én is utaltam rá, hogy mi a tervem, de a férjem megerősített a kérdésével: ugye Te főzöl? És ha már ünnep, legyen a vacsora is különleges, megszerveztem magamnak, hogy garnélarákot tudjak beszerezni hozzá. Dolce Vita grillezett garnéláját régóta terveztem már, de most a fokhagyma-petrezselyem klasszikus párosa helyett valami másra vágytam, így jutottam el a menta-lime kombinációhoz. Köretnek csak édeskömény, szeretem az egyszerű dolgokot, na.
A főétel megvan, de mi legyen a többi? Éppen jókor jött Zsuzsa posztja: a narancsos spárga nagyon elegáns előétel lett, de azóta már ismételtük hétköznapi vacsoraként is.
Mindkét fogás nagyon könnyű, ám mégis úgy elteltünk az ízekkel, hogy a desszertet csak reggelire szervíroztam. A fehér spárga szárából készítettem felfújtat, mellé pedig a spárgacsúcsokból és eperből lett ragu.
Mindenképpen meg kell emlékeznem a borról. Vadásztam rá egy ideje, az előző évjáratról már lemaradtam, de most végre sikerült. Németh Attila Concubina fehér cuvée-jét gondoltam megfelelő kísérőnek a rafináltan fűszeres, citrusos ételekhez, de az eredmény minden elképzelésemet felülmúlta. Mind a narancsos spárgával, mind az alábbi főétellel fantasztikusan harmonizált, az utóbbi időszak egyik kiemelkedő bor-étel élménye volt.

Grillezett garnéla mentával, lime-mal

30 dkg nyers garnélafarok
k.b. ½ dl olívaolaj
egy csokor menta
1-2 lime

A körethez:
2 édeskömény

A felaprított mentát, a lime lereszelt héját és kifacsart levét az olajjal összekeverem.
A héjas garnélákat vaslapon vagy öntöttvas serpenyőben, grillserpenyőben meg-, de nem túlsütöm. Ahogy megpirosodik a rák, szinte készen is van, k.b. 2 perc alatt. Kiszedem a serpenyőből és a fűszeres olajjal meglocsolom, melegen tartom.
Közben az édesköménygumókat hoszzában 1 cm vastag szeletekre vágom, és vaslapon azokat is megsütöm.
2 adag

2 megjegyzés:

Zsófi írta...

Hú ezt végigenném :) És spárga mint desszert, na ez nem jutott volna eszembe! recept van?

Rossamela írta...

Pedig nem az első eset, tavaly is volt Macinál egy spárgás-epres desszert, idén is, talán Beatbull főzött egy egész menüsort spárgából.
Recept nincs, mert nem rögzítettem sajnos, de valami olyasmi volt, hogy a spárgát megfőztem, áttörtem, édesítettem, narancshéjjal kicsit aromatizáltam, és némi besamellel meg tojássárgájával megkötöttem, a habbá vert fehérjével lazítottam. A spárgacsúcsokat vajon, kis cukorral átforgattam, karamellizáltam, hozzáadtam a negyedelt epreket.

 

blogger templates | Make Money Online