vasárnap, június 15, 2008

VKF! XVI. - piknik

Ilyen még nem fordult elő: több, mint két hónapja már, hogy nem írtam semmit, sőt, az utóbbi hetekben már blogokat olvasni sem tudtam. Állandó vidéki munka, kiküldetés, rohanás, megfeszített munka reggeltől estig. Eddig legalább esténként, mielőtt leléptem a munkahelyemről, megnyitottam a friss bejegyzéseket, hogy este a szállodában elolvashassam őket, de már sem erőm, sem lehetőségem nem volt rá az utóbbi hetekben: a cégnél letiltották a blogspotot, így aztán hetente kétszer, jövet-menet az egyik benzinkúton egy kávé mellett tudtam csak belenézni a kedvenc blogjaimba.
Egyébként jól vagyok (sőt, nagyon jól vagyok!), a munkámban a legdurvább szakasz lezárulni látszik, sőt hamarosan több időm, nyugodtabb életem lesz.
Lassan visszatérek a blogoláshoz, hadd legyen hát jó alkalom erre a Gourmandula által meghirdetett VKF! – forduló. A kiírásban a következő mondat fogott meg: "az is érdekelne, hogy nyaraláshoz készülődve - alternatívaként a Mol kút szegényes vagy az Autogrill méregdrága kínálatára - ki milyen harapnivalókat készítene az útra, aminek méltó elfogyasztásához érdemes letérni a főútról, és megszakítani a gyakran monoton, fárasztó aszfalttépést". Ez a számomra leginkább életszerű helyzet, sajnos nem jellemző, hogy csak úgy, minden ok nélkül a szabadban töltsünk ek egy napot - a hétvégéket főleg alvásra használom. (Na de majd mostantól!...) Szóval piknik-témában a valós kihívás számomra az útiellátás, nem is nagyon csábulok az említett egységek pultjait látva. Az Autogrillben is csak egyetlen dolog érdekel, az viszont kötelező: a kávé. Ahogy átlépjük az olasz határt, nekem azonnal innom kell egy erős feketét (egyébként egyáltalán nem kávézom).
Az utázásra körültekintően rákészülök. Mindig van nálunk ropogós korpás keksz, alma, gyümölcs, lefagyasztott ásványvíz vagy zöldtea, ez korlátozott ideig ugyan, de némiképp hűvösen tartja azt is, amit hűvösen kell tartani, hűtőtáska nélkül is.
Az én drága férjem ugyanis utálja a hűtőtáskát. Odaúton még csak-csak használható, de utána csak kerülgetni, pakolgatni és cipelni kell szerinte ezt a fölösleges és használhatatlan holmit. Ezért igyekeztem olyan ételeket összeszedni, amelyek hűtés nélkül is kibírnak jópár órát, de mégis teljes étkezés illúzióját adják. Így lett majdnem vegán az összeállítás, egy tojáson kívül semmi állati eredetűt nem használtam fel. A lencsefasírt, chilis-citromos újkrumpli, hideg árpagyöngy mellé friss levélsalátát és néhány paradicsomot is csomagoltam. Terveztem még pirított cukkinit, ezúttal lime-mal és mentával, de aztán elmaradt.
További ötleteim (részben) könnyen elkészíthető, jól szállítható, nem kényes, pikniken bevethető ételekre:
bulgurvariációk
szamósza
hidegen is finom hús nélküli muszaka
sós muffin, például medvehagymás-sajtos
görög krumpli, sok salátával
sajtos-zöldséges tortácska, mondjuk articsókás, de lehet spárga, zölbab, spenót, brokkoli, stb., szezon szerint
desszertnek répatorta
vagy muffin, például almás-levendulás

Lencsefasírt

20 dkg lencse
2-3 babérlevél
1 kávéskanál őrölt koriander
1 kávéskanál őrölt római kömény
3 evőkanál zabpehely
3 evőkanál búzadara
1 tojás
2 gerezd fokhagyma

olaj

Az előzetesen beáztatott lencsét babérlevéllel puhára főzöm, leszűröm, majd botmixerrel kicsit megdolgozom, de csak darabosra, nem egyneműen krémesre. Fűszerezem, a zabpehellyel, búzadarával és a tojással összedolgozom. Kis pogácsákat formázok belőle, és kiolajozott muffintepsiben kisütöm.
12 kis pogácsa lesz belőle


Chilivel pirított citromos újkrumpli

80 dkg apró újkrumpli
1 chili
1 kezeletlen citrom
olívaolaj

Az újkrumplit megfőzöm, meghámozom, negyedekre vágom. A felhevített olajban a kimagozott, felaprított chilit és a krumplit átpirítom. A citrom héját ráreszelem, levét rácsavarom.


Árpagyöngy hidegen, szárzellerrel

30 dkg árpagyöngy
6-7 szál szárzeller
1 kezeletlen citrom
2-3 evőkanál extra szűz olívaolaj

Az árpagyöngyöt puhára főzöm, kihűtöm. Hozzáadom a felaprított szárzellert, meglocsolom az olajjal és citromlével, megszórom a citrom csíkokban lehántott héjával.

5 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

Elegáns visszatérés ezzel a piknikkel! :) chilis krumplit feltétlenül kipróbálom, nagyon jól hangzik. Persze csak itthonra, most egy darabig nem készülünk piknikelni.

kata írta...

Lehet-e vajon gratulálni esetleg valamihez? Mert elég sejtelmesen írsz a jövőről...Hm?
Kata

Rossamela írta...

Kata,
a jövőről csak annyi, hogy új állásom és több szabadidőm lesz.
És többet tervezek főzni meg blogolni!

kata írta...

Gratulálok az új állásodhoz, és főzz csak bátran, olvassuk!:)

Rossamela írta...

Köszi!

 

blogger templates | Make Money Online