vasárnap, november 25, 2007

Van az úgy....

...hogy egy magányos szombat estén (ember érettségi találkozón) kell valami édes kényeztetés. Még nekem is.
Nem gyümölcs, annál masszívabb, de nem is csoki. Valami házias, lehetőleg meleg, de gyorsan lehessen összedobni, egy reklámszünet legyen elég hozzá.
Szétnéztem hát a hűtőben, és egy harmad csomag túró kiabált, hogy gyorsan-gyorsan fogyasszam el, így ez lett a tészta alapja.
A kisült túrólepényt?, túrós omlettet? natúr őszibaracklekvárral és bazsalikomlevelekkel akartam enni, de nem tudtam kinyitni az üveget (ember meg ugye nincs itthon), maradt a sárgabaracklekvár, ami amúgy is nagyon illik a túrós édességekhez.
De a bazsalikomról nem mondtam le, bár az édesebb lekvár mellett nem érvényesült annyira, mint az őszibarack mellett lehetett volna.
Ha egy tartalmas levest követ, tökéletes hétköznapi ebéddé teszi, de szívesen enném reggelire is.


Édes túróomlett

8-10 dkg túró
1 tojás
2 evőkanál liszt
1 evőkanál (barna)cukor
2 dkg vaj
1 csipet só
reszelt citromhéj

A tojást szétválasztom, a fehérjét habbá verem. Egy k.b. 20 cm átmérőjű teflonserpenyőben a vajat felolvasztom, a nagyját a túróhoz adom. A tojás sárgáját és az összes többi hozzávalót a túróval kikeverem. Beleforgatom a tojáshabba, a vajas serpenyőt felforrósítom és beleöntöm a masszát. Ha az alja megsült, megfordítom (ha kell, egy tányér segítségével), és a másik felét is megsütöm.
Lekvárral, gyümölccsel, kompóttal tálalom.
1 tartalmas adag

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Csupán a teljesség miatt: ember vajas, gyömbéres fogasfilét vacsorázott zöldséges széles metélttel :-))

Zsuzsa írta...

Ember, még szerencse, hogy nincs minden héten érettségi találkozó! ;)Én azért ezt a túrósat is kipróbálom!

Rossa mela, itt egy hógolyó, mire visszatérsz!

http://href.hu/x/4199

Kutji írta...

Sziasztok!
Kiprobaltam eme remek receptet, halas koszonet erte. Nagyon finom volt es 10 perc alatt kesz, raadasul tokeletes azokra az alkalmakra, mikor az embernek nincs kedve tobb idot eltolteni, hogy csupan maganak fozzon.

Zsuzsa írta...

Hétvégén megcsináltam megint, a feltét most épphogy megrottyantott eper volt, pici mézzel, bazsalikommal. Tudom ajánlani. :)

 

blogger templates | Make Money Online