hétfő, március 10, 2008

Tavaszodik. Jé, tényleg!

Zsuzsa gurította nekem a Horasztól indult körkérdést: Neked mikor tavaszodik ki?

Kiábrándító lesz a válaszom, én még észre sem vettem idén. Illetve csak azon, hogy ha néha benézek a blogomra, azt látom, hogy a „medvehagyma” keresőszóval érkeznek hozzám mostanában a leggyakrabban.
Pedig mennék én a piacra és harapnám a harsogó retket, friss újhagymát, zsenge répát, de nem jutok el mostanában odáig. De jó, hogy felhívtátok rá figyelmemet, talán a húsvéti hosszú hétvégén nem felejtem el, hogy megnézzem a medvehagyma-lelőhelyünket, jó lenne a hagyományos túrós-spenótos háromszögek mellé medvehagymásat is sütni a húsvéti reggelihez. Utána pedig anyukám kertjében tartok terepszemlét, illetve a teraszról szemlélem majd jó társaságban, hogyan nő a fű – remélem, jó idő lesz.
A tavasz érkezése gyerekkoromban a mosolygós retket jelentette. Vajas kenyér, rajta piros-fehér retekszeletek, ez volt a kedvencem, nagyon vártam minden évben és nagyon sajnáltam, hogy csak rövid ideig élvezhettem.
Mostanság pedig az első, zsenge zöldségekből készült saláta: újhagyma, hónapos retek, fejes saláta, zsenge sárgarépa, kevés olaj és citromlé, esetleg friss sajt a tetejére, mindez az aromás újkrumpli mellé.
Aztán majd jön a spárga, a zöldborsó, cseresznye, eper… és a nyár!

Addigra talán majd én is normális életet élek újra. Kitartás, már csak 4 hónap...

3 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

De jó, hogy belinkelted a medvehagymás recepteket, ha lesz egy kis időd, frissíthetnéd! ;) (viccelek)
Remélem, húsvétkor tényleg tudsz ey kicsit pihenni!

Rossamela írta...

Enyi időm volt, frissítettem. Remélem, elégedett vagy! (És vettem észre meglepetten, mennyi sok medvehagymás recepted van, így összegyűjtve tűnik föl igazán.)

Zsuzsa írta...

Több, mint elégedett. :) Szedtem is még medvehagymát, hogy még többféle receptet ki tudjak próbálni. Sajnos nagyon szeretem.

 

blogger templates | Make Money Online