vasárnap, május 20, 2007

Aromás újkrumpli

Én sem értem, hogy a magyar vendéglátás miért nem veszi figyelembe az évszakok változását, elenyészően kevés étterem étlapját befolyásolja, hogy éppen minek van a szezonja – talán a spárga az egyetlen, ami beszivárog a napi ajánlatokba, már ahol egyáltalán létezik napi ajánlat. A közétkeztetést ne is említsük, soha nem találkoztam még a menzán újkrumplival sem, az éttermekben is legföljebb petrezselymes újburgonyát kínálnak a bécsi szelet mellé. Pedig mennyi finomságot lehetne még készíteni belőle!

Ezt a receptet azért is szeretem, mert illatos, fűszeres gőzben párolódnak a zsenge gumók, nem szívesem főzném ki az ízüket bő vízben. Ezt az ételt igyekszem minden szezonban elkészíteni.

Aromás újkrumpli

1 kg apró, „parázs” újkrumpli
olaj
2-3 gerezd fokhagyma
zsálya
majoranna
rozmaring


Az újkrumplit beáztatom, megmosom, ami héja lejön róla, azt lekapargatom, ami nem, az marad, hagyom kicsit megszáradni a krumplit, ne legyen nagyon vizes, mikor találkozik majd az olajjal. Kiolajozok egy jénai tálat, belezúdítom az egészben hagyott krumplikat, megforgatom, hogy az olaj bevonja a krumpliszemeket. Sózom, megszórom a zöldfűszerekkel (a két tenyerem között szoktam még finomabbra morzsolni), összerázom és beledobálom a fokhagymagerezdeket is. Befedem a tálat és a sütőben k.b. 30 percig sütöm, ha a krumplik megpuhultak, leveszem a fedőt és pár perc alatt megpirítom.

Sok saláta kívánkozik mellé. Az újkrumplival együtt kerül a piacra az újhagyma, retek, fejes saláta, zsenge sárgarépa, ezekből szoktam egy nagy tálnyit kínálni mellé, citromos-olivás öntettel, valamilyen friss sajttal a tetején.
Most viszont gyönyörű bébispenótot kaptam, hát ebből lett a saláta.

Jamie Oliviertől származik az ötlet, zsenge zöldborsó és spenót citromos-olívás öntettel, feta sajttal. Idén még nem találkoztam szép zöldborsóval (majd a jövő héten édesanyám kertjében), helyette zöldspárgát tettem a salátába. Ehhez mindenképpen érdemes igazi görög fetát használni, ég és föld a különbség a juh-és kecsketejből készült eredeti és az utánzatok között.

Spenót-spárga saláta

20 dkg bébispenót
20 dkg zöldspárga
fél citrom leve
2 evőkanál extra szűz olívaolaj
5 dkg feta

A spenótot megmosom, kicentrifugázom. A spárgát megtisztítom, 3-4 centis darabokra vágom, a spárgacsúcsokat félreteszem. Vizet forralok, spárgaszárakat beledobom a lobogó vízbe, 2 perc múlva kiveszem és azonnal lehűtöm. A spárgafejekkel is ugyanígy járok el, de nekik 1 perc is elég.
Összeállítom a salátát, a spenótot és a spárgát meglocsolom a citromlé és az olaj keverékével, a tetejére morzsolom a fetát.

1 megjegyzés:

chili&vanilia írta...

uff, de jól néz ez ki! itt sajnos csak hónapokkal később van újkrumpli, addig kénytelen vagyok néha csempészni valamennyit, meg csorgatni a nyálamat az ilyen képeken..

 

blogger templates | Make Money Online