szombat, október 03, 2009

Padlizsán birsalmával, édesen-csípősen

Fűszeres Eszter padlizsánreceptjeit (persze nem csak azokat) olvasva összefut a nyál a számban. Egyébként is ez az egyik (ha nem A) kedvenc zöldségem, de ahogyan Eszter édes ízekkel, mézzel, gyümölcsökkel kombinálja, mindig elvarázsol. A héten készítettem már a mézes padlizsánját, ma pedig, ahogy hazaértem a piacon zsákmányolt birsalmával, eszembe jutott, hogy mostanság volt nála egy padlizsános-birsalmás recept. Ez az étel sem kizárólag a hústól finom, ettől elegánsan el is tekintettem.
Az itt következő receptet Eszter említett két étele inspirálta. Mellé kuszkuszt vagy bulgurt adtam volna, ha el nem fogyott volna... így lett helyette köles.
(Esztertől pedig hamarosan megfőzöm a körtés padlizsánkrémlevest.)


Mézes-csípős-birsalmás padlizsán

3-4 kicsi padlizsán
2 cm-es darabka gyömbér
1 nagy citrom
2 gerezd fokhagyma
chilipehely ízlés szerint
1 1/2 evőkanál méz
olívaolaj
1 birsalma
1/2 mokkáskanál római kömény
1-2 evőkanálnyi szezámmag
petrezselyemzöld
15-20 dkg köles
néhány ág friss menta
1 újhagyma

Lereszelem a gyömbért, a citrom héját és a fokhagymát, összekeverem egy evőkanál mézzel, a fél citrom levével, chilivel, 2-3 evőkanál olívaolajjal. A padlizsánokat félbevágom és a vágott felületet átlós irányban rács alakban bevagdosom. A fél padlizsánokat bekenem a mézes mázzal és beteszem a 180-200 fokos sütőbe jó 15 percre. Közben a birsalmát nagyon apró kockákra vágom. Forró serpenyőben megpirítom a római köményt, ha már illatozik, hozzáadok egy kevés olívaolajat és megpárolom rajta a birsalmát. Ha megpuhult, fél evőkanál mézet keverek hozzá és elosztom a padlizsánok tetején, majd megszórom szezámmaggal. Visszateszem a sütőbe még 10 percre.
Petrezselyemmel megszórva tálalom.
Köretként - kuszkusz híján - kölest adtam mellé, ehhez a főtt kölest meglocsoltam a citrom másik felének levével, összekevertem egy zöldjével együtt felaprított újhagymával és mentával.
2 adag

Nincsenek megjegyzések:

 

blogger templates | Make Money Online