vasárnap, október 18, 2009

Spenótos-kecskesajtos lasagne

Aki olyan szerencsés, mint én, és könnyen jut akár nagyobb mennyiségű kecsketúróhoz, friss sajthoz, annak érdemes kipróbálnia ezt a könnyen elkészíthető, tartalmas tésztaételt.
Kecsketúró híján ricottával vagy tehéntúróval is nagyon finom, de éppen a jellegzetes "kecskeíz" teszi különlegessé ezt a változatot.
A lasagne klasszikus receptje szerint a tetejére bechamel kellene, de én ezt gyakran helyettesítem tejföllel, sűrű joghurttal, pláne, ha - mint ma is - nincs itthon tej.



Spenótos-kecskesajtos lasagne

2 evőkanál olívaolaj
3 gerezd fokhagyma
30 dkg spenót
20 dkg kecskekrémsajt vagy kecsketúró (maximum fele helyettesíthető tehéntejből készített házi krémsajttal vagy krémtúróval vagy ricottával)
6-7 lap lasagne (száraztészta)
szerecsendió

10 dkg (kecske)joghurt

A spenótot megmosom, megtisztítom, éppencsak lecsepegtetem, de nem szárítom vagy centrifugázom. Az olívaolajon megfuttatom a kés lapjával megroppantott fokhagymagerezdeket, rádobom a spenótleveleket. Fedő alatt megpárolom, ha a levelek összeestek, a spenótot vagy durván összevagdalom, vagy botmixerrel kicsit összevagdalom, de nem kell teljesen krémesre törni. Összekeverem a krémsajttal vagy túróval, kevés szerecsendiót reszelek bele.
Előmelegítem a sütőt. A kiolajozott sütőtálba rétegezem a spenótos krémmel megkent tésztalapokat (figyelve arra, hogy a tészta szélét is fedje a töltelék!). A legfölső tésztalapot joghurttal kenem meg.
25-30 perc alatt megsütöm.
2-3 adag

Nincsenek megjegyzések:

 

blogger templates | Make Money Online