vasárnap, május 13, 2007

Kördés - mit, miért, hogyan

Ildinkó és Eszter is továbbította már Ági kördését, ideje válaszolnom.

1. Mi alapján főzök, hol találok inspirációra?
Mindenhol. Étlapokon (nem feltétel, hogy egyek is abban az étteremben, kirakatnézegetés helyett étlapokat tanulmányozok), éttermi élményekben, gasztroblogokban, főzős topikokban, magazinokban, ma már legkevésbé szakácskönyvekben, bár kamaszkoromban gyakran olvastam szakácskönyveket (magányos) evés közben.
Legszívesebben a piacon keresnék inspirációt, a friss áruval megrakott standok látványa indítja be legjobban a fantáziámat, de sajnos ritkán jutok el oda.



2. Betartom-e a receptekben leírtakat?

Receptje válogatja. Ha tetszik az alapötlet, de számomra vállalhatatlan az elkészítési mód (pl. bő vízben ízetlenre és felismerhetetlenre főzés, agyoncukrozás-sózás), akkor biztosan nem követem az előírást. Hacsak nem egy profi séf szaktudását kívánó receptről van szó, akkor sokszor nem is olvasom végig, csak a címét meg a hozzávalókat.
Hagyományos süteményeket szinte soha nem sütök – amekkora igényünk van rá, azt a tágabb család „sütőasszonyai” kielégítik –, ha sütnék, tisztelném a receptet, bár az az érzésem, a cukor mennyiségét sok esetben radikálisan csökkenteném.

3. Mi alapján döntöm el, mi legyen a holnapi ebéd, vacsora?

Ez szégyenletes válasz lesz. Nem döntöm el. Alig főzök hétközben, bár nagyon szeretnék, de egy éve folyamatosan úton vagyok (nagyon értékelném már, ha három napig nem kellene hozzányúlnom az utazótáskámhoz).
Csak hétvégén jutok a konyhába, ilyenkor az dönt, hogy hova jutok el vásárolni.
Persze nagyon szeretnék rendes háziasszony lenni, előre megtervezni nagy vonalakban a heti menüt, de ebben is az döntene, hogy éppen mi a szezonnak megfelelő, friss zöldség.
Ha viszont ünnepi vacsorára vagy vendégségre készülök, akár már hetekkel-hónapokkal elkezdem gyűjteni az ötleteket, de erről már írtam

Nos, ki nem válaszolt még? Mire befejeztem a választ, lemaradtam
Bundásalmáról, pedig hozzá lett volna még egy plusz kérdésem: hogyan választ zenét az éppen publikált receptjéhez?
Kiváncsi vagyok még Zabagép és Zselyke válaszaira.

2 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

Szia Rossa mela, hogy tetted fel a blogastro-s cimkét oda oldalra?
(Vártam ám hétvégén, hogy felkerül valami újdonság a blogodra! :))

Rossamela írta...

A cimkés kérdésedre válaszoltam (legalábbis megpróbáltam) Nálad.
Én is vártam, hogy valami felkerül, de csak vártam, vártam...
Na jó, készült ez-az, csak meg is kéne írni, tele a laptopom félkész bejegyzésekkel, hamarosan fölteszem őket.

 

blogger templates | Make Money Online