vasárnap, június 03, 2007

Túrótorta? Túrófelfújt?

Túlvásároltam magam túróból. Ki emlékszik már rá, milyen terveim voltak egy hete, mikor a kosaramba tettem pár dobozzal, de nem váltottam valóra őket, és furcsamód az egyébként nagyfogyasztó párom (kedvenc desszertje a mézes túró) sem ette meg egész héten. Gyorsan meg kellett hát mentenem az enyészettől majdnem 3 doboznyit, és mivel nem volt már a legfrissebb, mindenképpen olyan sütiben gondolkoztam, amiben a túrót is sütni kell. Vagy túrógombóc, de arra most nincs időm, egyébként is meghagyom anyósomnak, ő ebben verhetetlen. Beütöttem hát a keresőbe a "túrótorta" szót, de még a Mindmegettén is annyi találat volt, hogy nem volt türelmem mégcsak végigfutni sem a recepteket.
Így hát a saját arányérzékemben meg tapasztalataimban bízva kezdtem kevergetni, el is találtam a mennyiségeket, de hogy máskor is tudjam, fel is jegyzem ide.
Én most aszalt vörösáfonyát tettem bele, de csak azért, mert az előbb került a kezembe, mint a mazsola. Persze lehet más, apróra vágott aszalt gyümölcs is, sárgabarack például, a süti mellé meg higított baracklekvár öntetnek...

Túrófelfújt

60-65 dkg túró
1 citrom lereszelt héja
3-4 evőkanál méz (ízlés szerint)
4 tojás
4 evőkanál búzadara
3-4 evőkanál mazsola/aszalt vörösáfonya/egyéb, apróra vágott aszalt gyümölcs

Kivajazom a tortaformát, begyújtom a sütőt közepes fokozatra. A tojások sárgáját és fehérjét szétválasztom. A túrót áttöröm, kikeverem a mézzel, a citromhéjjal, a tojássárgákkal és a búzadarával. Beleszórom a megmosott aszalt gyümölcsöt.
A tojások fehérjét kemény habbá verem, majd a habot óvatosan beleforgatom a túrós keverékbe. A masszát beleöntöm a tortaformába és gőzös sütőben (a forma alatti tepsibe vizet öntök) 40 percig, tűpróbáig sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

 

blogger templates | Make Money Online