szombat, április 14, 2007

Medvehagyma II.

Az, hogy szezon van, nem csak a blogokon látszik: pénteken két lapot vettem, mindkettő konyha-rovatában találtam medvehagymás receptet.
Az egyik lap receptjei itt, éppen volt itthon egy csokor brokkoli, hát kipróbáltam. Nagyon nem fogott meg, de egynek jó. Az avokádósat majd máskor.
A Nők Lapjában Bereznay Tamás tavaly ilyenkor is ajánlott egy medvehagymapestós tésztát, kiegészítve valamilyen hússal (esetleg hallal, már nem emlékszem pontosan). Egyébként is nagy kedvencem a pesto, mint a zöldfűszerek felhasználási módja, hála édesanyámnak, aki komoly fűszerkertet gondoz, szezonban sokfélét tudok készíteni.
Tamás mostani receptje is rögtön megtetszett, már csak a színei miatt is: harsány narancssárga, friss zöld és fehér, igazi tavaszi kompozíció.
Mivel nem követtem pontosan, zárójelben jelzem az eredeti receptet.


Medvehagymapestós mini mozzarella, párolt újrépával

1 (2) csomag mini mozzarella
5 szál újrépa
27 (20) szál medvehagyma
kb. 0,5 (1) dl olívaolaj
(csipet só, cukor)
fél citrom (ez az eredeti receptben nem szerepel)
(1 fej saláta – jé, ezt eddig észre sem vettem)

A sárgarépát megtisztítottam, felkarikáztam és gőz fölött megpároltam (sós, enyhén cukros vízben, 2 perc alatt leforrázzuk). A medvehagymát (kevés sóval) és az olívaolajjal összeturmixoltam, apránként ízesítettem a citrommal, egy fél citrom leve ment bele. Mikor kihűlt a répa, összekevertem a mozzarellával és meglocsoltam a pestóval. (Salátával tálaljuk.)


Ez két embernek egy előételnyi adag. Nagyon könnyű, üdítő, igazi meleg tavaszi napokra való étel.

A pestóból maradt még, nem is kevés, elég lesz még egy tésztára.

Nincsenek megjegyzések:

 

blogger templates | Make Money Online