vasárnap, április 22, 2007

Csupa csoki

A múlt heti kosárkák tésztájának maradékát, ahogy Zsófi javasolta, betettem a fagyasztóba, hogy ezen a hétvégén tovább folytathassam az alkotást. Gondolkodtam, hogyan lehetne összehozni ezt a tésztát például Kicsi Vú és Chilii chilis kekszével, aztán más ötletem támadt: ha már a tészta is ilyen áthatóan kakaós, miért ne tölthetném meg a kosárkákat bűnösen tömény, mámorító csokoládéval? Nagyon intenzív ízt akartam, így a szokásos trüffel-masszát vettem alapnak.

1 dl tejszín
20 dkg étcsokoládé
2 dkg vaj
tetszés szerint:
reszelt narancshéj, kardamom
keserűlikőr
cayenne-bors

Vízgőz fölött felmelegítettem a tejszínt és a kockára tördelt csokoládét beleolvasztottam. Simára kevertem, mikor hűlni kezdett, belekevertem a vajat. A masszát háromfelé osztottam, és különbözőképpen ízesíttem. Az első adagba egy fél narancs héját reszeltem, és pár szem, porrá tört kardamomot kevertem. A második adagba 1 evőkanálnyi keserűlikőrt. A harmadikat két késhegynyi cayenne-borssal kevertem simára. A kész sütiket hűtőben tárolom.
Ez a mennyiség 8 kosárkához volt elég.

(És még mindig van tésztám a fagyasztóban! Folytatás következik.)

3 megjegyzés:

Dolce Vita írta...

ez felér egy merénylettel : ))))

Névtelen írta...

több annál: emberiség elleni bűntett :)

Rossamela írta...

Tényleg nem egy édes kis semmiség, elég masszív íz, nem is lehet belőle sokat enni, egy darab bőven elég!
Nem is érdemes egyszerre többfélét csinálni, úgysem lehet végigkóstolni mind. Én 3 darabot 3 ebéd utáni desszertként ettem meg.

Viszont az ízesítők arányát lehet megnövelni, nagyon gyengén éreztem csak a keserűlikőrt és a chilit, legközelebb többet teszek bele.

 

blogger templates | Make Money Online