vasárnap, április 15, 2007

Medvehagyma III.

Még mindig tele (mindkét) hűtőm medvehagymával, pedig esszük nagy kedvvel. Pestóként, salátaként, túróval keverve – egyik este endívialevélben tálalva ez volt a késői vacsorám.

A fokhagymás-hagymás íze nagyon egyenletesen oszlik el a salátákban, kevésbé erőteljes a rokonainál, nem nyomta el a szárzeller és az endívia enyhe ízét sem (éppen ezek voltak otthon, nem tudatos a választás), szóval nem csak nagyon egészséges, de igazán ínyenc ételek alapanyaga.
Nálunk lesz majd még belőle leves, mártás (a fagyasztottból), egészben sült hal hasába is tölteném, ha kedvem lesz, raviolit készítek vele.
A húsvéti túrós háromszögeimet ma kipróbáltam medvehagymával és rukolával. A lehető legegyszerűbb elkészíteni, az áttört túrót összekevertem az összeaprított medvehagymával illetve a rukolával, ezzel töltöttem meg a rétestésztából vágott csíkokat. (Remélem, jövőre Húsvét előtt is eszembe jut majd ez a változat!)

Én már tudom, mennyire egészséges étel, a Házipatika és Vargáék oldalain pontosabb információk olvashatók.

Összegyűjtöttem (és igyekszem majd minden szezonban bővíteni) néhány linket a bloggertársaktól, ők mit készítenek belőle:

Ildinkónál:
Medvehagymás, szarvasgombás tészta

Másik blogjában, a Mézesmadzagban is megjelent a medvehagyma:
Medvehagymakrémleves

Vörösvár is főz:

Fakanál is szentelt néhány posztot a témának, nála további linkek is vannak:
Túrókrém medvehagymával
Medvehagyma
Medvehagyma krémleves
Csirkék a csalitosban

A Vegarecept blogban tanácsokat kapunk arra is, hogy hogyan szedjük és tároljuk, és íme még egy krémleves (bár nálam a vega kategóriába nem fér bele az erőleveskocka).

A Kaják E vitamin nélkül blogban:

Ági főz, de süt is:

Gasztronauta tartósítja:
A pesto aztán a töltött borjúba is került: Farsumagru aszalt paradicsommal, medvehagyma-rukola pestoval

Kicsi Vú retektzatzikit turbóz vele:

Gabojsza 2008-ban dokumentálta először medvehagyma-imádatát, azóta szezonban ontja a jobbnál-jobb recepteket, a (számomra) legérdekesebbek:
Nagyon izgalmas medvehagymakrém
A Vegagyerek blogon Siccikétől:

4 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

Jók ezek a medvehagymás receptek, én is nagy rajongója vagyok, igyekeztem is kihasználni ezt a pár hetet, amíg frissen kapható. Sajnos a többi családtag nem díjazza kellőképp, de azt hiszem, a medvehagymás muffint még azért megpróbálom becsempészni a menübe egyik nap. :)

Rossamela írta...

Hú, tényleg, Nálad is volt egy medvehagymás-kucsmagombás túrókrém, hogy maradhatott ki!
Te veszed a medvehagymát és nem szeded? Ez meglep...

Zsuzsa írta...

'személyes kedvenc' - aranyos vagy :). Képzeld, nincs jó lelőhelyem. S ami a legjobban bosszant, hogy úgy emlékszem, tavalyelőtt volt, hogy egy jó kis hagymamezőbe botlottunk bp. környékén, és egyáltalán nem emlékszem, hogy merre volt!! Idén meg nem jártunk medvehagymás helyen. De majd jövőre! :)

Der Chef írta...

Én is beállnék a sorba.

 

blogger templates | Make Money Online