hétfő, április 30, 2007

Szélesmetélt spárgával - tagliatelle agli asparagi


Gyakran eszünk tésztát. Mélyen megértem a Dolce Vita blog szerzőjét, mi sem bírjuk sokáig paradicsomos tészta nélkül. Ez volt az egyik első étel, amit önálló háztartásomban főzni kezdtem, sok bazsalikommal és fokhagymával. Pennének, spaghettinek és fusillinek mindig kell lennie itthon, ugyanígy hámozott paradicsomnak is, ebből egy isteni pastát 20 perc alatt bármikor össze tudunk dobni.

Ezt a spárgás változatot azonban nem tudom elképzelni a durumbúzából készült száraztésztából. A spárga zsenge ízét sokkal jobban kiemeli a soktojásos, selymes házitészta. Az olaszok megőrülnek a friss tésztákért: a RAIUNO naponta jelentkező főzőműsorának szinte minden szakácspárbajában készít ilyet valamelyik versenyző. Nekik 20 percbe belefér az egész két-háromfogásos ebéd elkészítése, beleérve a tésztagyúrást is, én még nem vagyok annyira gyakorlott, mint ők, a nyújtáshoz és metéltkészítéshez a tésztagépemet – az egyik kedvenc konyhai eszközömet – használom.

Spárgából általában a zöldet választom. Nem csak azért, mert azt nem kell hámozni, de zamatosabbnak is tartjuk a fehérnél.

A receptben zöldségleves is szerepel, de én ehhez az ételhez semmiképpen nem csinálnám kockából, ne nyomja el a spárgát az ízfokozó. Inkább 1-1 szál sárgarépából, fehérrépából, szárzellerből és hagymából, hideg vízben feltéve gyors alaplevet főzök hozzá.


Szélesmetélt spárgával

3 tojás
30 dkg liszt
50 dkg zöldspárga

3 evőkanál olívaolaj

fél csokor petrezselyem

3-4 gerezd fokhagyma

1 dl
zöldségleves
parmezán (nálunk még mindig pecorino romano)

A tojásból és a lisztből ruganyos tésztát gyúrok, a tésztagombócot letakarva a hűtőbe teszem pihenni egy órácskára. A tésztát 4 részre vágom és a tésztagéppel, fokozatról fokozatra haladva vékonyra nyújtom majd metéltre vágom. Liszttel meghintve, tálcán szétterítem.
A spárgát megmosom, 4-5 centis darabokra vágom, a spárgacsúcsokat félreteszem. Felteszem a tészta főzővizét. A fokhagymát és a petrezselymet finomra vágom, az olívaolajon megfuttatom. Rádobom a spárgadarabokat, a spárgacsúcsokat kivéve. Meglocsolom a zöldséglevessel, 4-5 percig párolom, hozzáadom a spárgacsúcsokat is, majd bedobom a tésztát a forró vízbe. A spárgát még pár percig, roppanósra párolom, nem érdemes teljesen puhára főzni, mert elveszítené a karakterét. A kifőtt szélesmetéltet a spárgás serpenyőbe szedem ki, összeforgatom, frissen reszelt parmezánnal tálalom.

Ebből a mennyiségből 4, nem hatalmas adag lesz.

3 megjegyzés:

Zsófi írta...

Szia, épp most vettem én is egy tésztagépet Olaszországban :). Te milyen lisztet használsz? Mi áll legközelebb a Tipo 00-hoz? Sima, rétes..?
Köszi, Zsófi

Rossamela írta...

"Univerzális búzaliszt búzacsírával"-ból készült :). Mindenhez jó, azt írják a zacskóján.
Mivel sajnos nem gyúrok-sütök elég gyakran, ezért nem is tartok itthon mindenféle liszteket, mert csak megmolyosodna.
Majd ha csak háziasszony leszek...

Zsófi írta...

Na tegnap felavattam ezzel a recepttel (plusz egy lötty fehérbor) a tésztamasinát (lengyel "luksusowa" lisztet használtam :) Isteni lett. Sajnos kép nem készült, de köszi az ötletet :)

 

blogger templates | Make Money Online