vasárnap, április 15, 2007

Vissza a konyhába

Régen volt már ilyen hétvégém. Nem rohantam sehová, tudtam, hogy főzni is lesz lehetőségem, hát kényelmesen bevásároltam, hagyva, hogy a választék döntsön helyettem, bár nagy vonalakban a medvehagyma meghatározta a terveimet.
Nem tudom, észrevettétek-e, hogy az egyik hazai élelmiszerlánc egészen jó árakon kínál korábban alig és drágán beszerezhető zöldségeket (rukola, madársaláta, édeskömény, endívia, egzotikumok), és nem csak hogy olcsón, de ráadásul szinte folyamatosan.
Sőt, a javukra írom azt is, hogy múltkorában több doboz kókusztejet spájzoltam be tőlük, jól tettem, azóta nincs utánpótlás, de még reménykedem.
Nos, így jött szembe velem egy darab akciós édeskömény – saláta már nem lett volna belőle, de megsütni így is kiváló. Hasonlóan enyhe ízű zöldségeket válogattam mellé, szárzellert és répát, olívaolajjal összeforgatva 20-30 perc alatt megsült a sütőmben, a végén hozzátettem egy felnegyedelt endíviát is. Szándékosan nem fűszereztem semmivel, tálalásnál rászórtam az édeskömény zöldjét. A túrós-zöldfűszeres háromszögek mellé ettük.
Mivel pár szem eper is lapult a hűtőmben, desszertnek elkészítettem Zsófi epres-mascarponés tortácskáit, némi csalással. Mascarpone helyett nagyon krémes sovány túrót ízesítettem mézzel és vaníliaesszenciával, így is tökéletes (viszont kevésbé zsíros, ha valakinek ez számít!). 8 kosárkát sütöttem (ennyi formám van, meg nagy evőkapacitás sem volt jelen éppen), jócskán maradt a tésztából. Ezt Zsófi tanácsát követve lefagyasztottam, folytatás következik a következő hétvégén, már vannak ötleteim a töltelék(ek)re. Ja, és ez a tészta tényleg isteni, és dolgozni is nagyon könnyű vele!

3 megjegyzés:

Zsófi írta...

Mmm nagyon pofásak ilyen kicsiben is :)
Melyik élelmiszerláncra gondolsz, kaisers?

Rossamela írta...

Bár a Kaiser's nekem mostanában már kiesik az útvonalamból, régebben örömmel tapasztaltam hasonlót, de nem nem folyamatosan és magasabb áron, nem tudom, most mi a helyzet.

Az én lelőhelyem a Plus.

Zsófi írta...

Nahát, pont a Plusra nem gondoltam volna. Legközelebb arra járok, betérek.

 

blogger templates | Make Money Online